15 Mar 2017

Sesungguhnya, Aku Mencintaimu KeranaNya..


harini, perasaan ini menarik membawa ku ke sini untuk meluahkan apa yg tersirat di hati.
huhu ayat klise.
pendek kata, entry kali ni utk sambung prev entry yg tergantung ceritanya.

setelah beberapa hari mengumpul kekuatan, aku nekad untuk bercerita tentang si pencuri hati.. ya yg selama ini aku rahsiakan daripada pengetahuan sesiapa sebab aku belum bersedia utk dedahkan kehidupan bahagia. he he
alhamdulillah, dia yg telah banyak mengajar aku erti dewasa, byk nasihat, membimbing.. pendek kata dia selalu ingatkan aku tentang solat. dia membuatkan aku semakin dekat dengan Allah. alhamdulillah. bersyukur sangat Allah hadirkan dia dalam hidup aku. yg akhirnya doa-doa aku selama ini termakbul jua.
ramai kawan-kawan tempat kerja usik 'berseri-seri je harini' 'lawa plak harini' eh yeke? huhu biasa ja aku rasa. haha seperti rutin harian, takda lebih takda yg kurang.. pelik plak ek hehe

okay.. entah kenapa dalam ramai-ramai yg dia aku pilih? eh.
nak dibuat cerita, perkenalan hanyalah setahun jagung. belum lagi sampai tahap bertahun. aku tertarik dengan tutur cara, sifatnya yg menghormati aku.. dalam ramai-ramai orang yg aku kenal, kebanyakan cara nak kenal tu memang nampak sangat takda rasa hormat langsung terhadap diri ini yg bergelar wanita. sehinggalah aku berkawan dengannya. lagi satu, dia bukan jenis memaksa dan dia seorang yg penyabar. namun bukan itu yg menarik perhatian aku, apa yg memikat jiwaku adalah keimanannya terhadap Penciptanya. allahu, sungguh. itu yg telah mencuri hati ini.
kerananya, aku juga semakin dekat dengan Sang Pencipta. yg dahulunya terkadang lalai, kini dia yg menjadi 'mr. reminder' setiap kali masuk waktu solat. alhamdulillah.




semakin besar cintamu terhadapNya, semakin besarlah cintaku terhadapmu..
jika hilang cintamu terhadapNya, maka hilanglah jua cintaku terhadapmu..



terima kasih hadirkan dia dalam hidup ini. samaada Kau hadirkan dia sebagai masa depan atau pun ujian, aku bersyukur atas segalanya..

lain entry aku akan ceritakan lagi tentang 'mr. reminder'. siapa dia sebenarnya.. hehe inshaallah!

شكرا جزيلا

No comments: